Her er et lite utvalg av hva som har hendt med dem i året som har gått.

Drikke

Dig Aar Melk

TineMelk er en av Norges mest kjente merkevarer. Melk er en av våre mest komplette matvarer fordi den inneholder en rekke viktige næringsstoffer. TineMelk Økologisk Helmelk med naturlig variasjon i fettprosent ble lansert.

TineMjølk frå stølar i Valdres ble hedret med Spesialitet-merket i 2014. TINE Styrk-serien ble utvidet med tre varianter i en hendig «på farten»-emballasje. De produktene svarer på forbrukernes behov for lettere, mer proteinholdig alternativer.  

Hele Biola-serien fikk en redesign av emballasjen og er nå tilsatt vitamin D for å bedre immunforsvaret.

 

Mellommåltid

Dig Aar Mellom

TINEs nye mellommåltidskonsept «14» ble lansert i Narvesen 14. januar 2014. Med «14» etablerte TINE en ny måltidssituasjon klokken 14. I februar ble det lansert syv smakfulle varianter: tre typer 14 Gresk Yoghurt, to typer 14 Cottage Cheese og to typer 14 Havregrøt.

Serien vant prisen «Årets produkt» i Narvesen i 2014 og hadde et veldig godt salgsår i dagligvarehandelen. I september ble to nye varianter av 14 Gresk Yoghurt 90 kcal lansert, som er søtet med søtstoff og retter seg mot de kaloribevisste forbrukerne.

 

TINE Yoghurt 850 gram ble lansert med de to bestselgende smakene, naturell og vanilje. TINE Yoghurt storformat har en god gripeflate som gjør det enkelt å åpne. Dette var Norges første yoghurtbeger med skrulokk.

Go’morgen-serien fikk også en utvidelse av porteføljen med to varianter av Go’morgen Zero uten tilsatt sukker. De nye yoghurtene kom i smakene bringebær og mango og inne­holder kun sukkeret som finnes naturlig i melk og frukt, og er søtet med søtstoff.

 

Desserter

Dig Aar Dessert

Piano er serveringsklare desserter fra TINE. Piano Fyldig Vaniljesaus med ekte vanilje ble lansert, med ekte vanilje og vaniljefrø. Denne varianten er et alternativ til klassiske Piano Vaniljesaus, som har en oppskrift fra 1971. Nå leverer vi også våre halvliters sauser på praktisk kartong med skrukork laget av bioplast.

 

Sunniva Drikker

Sunniva Presset er juice presset av kvalitetsfrukt som Pink Lady-epler, Valencia-appelsiner og Tempranillo­-drue fra La Mancha. Serien ble utvidet med sesongproduktet Williams-pære fra Verona og 0,3 l flasker av Pink Lady og Valencia.

Noisy ble lansert som den første juicebrusen på markedet i 2012, og er en produktserie for dem som ønsker en smartere brus uten tilsatt sukker. I 2014 ble det med stor suksess lansert et spennende sesongkonsept med skreddersydde varianter tilpasset­ de ulike årstidene.

Dig Aar Sunniva ny

 

Ost

Dig Aar Ost

Norske forbrukere har i lengre tid etterspurt mer smak på ostene sine og geit blir bare mer og mer populært. Likevel er det mange som vegrer seg for å gå ut av komfortsonen. I 2014 lanserte vi TINE Ekte Hvit Geitost, en fast hvit geitost med delikat og fin smak. Osten er firkantet­ og har samme bruksområde som annen hvitost, men har det lille ekstra for deg som ønsker litt mer smak.

Stadig flere etterspør praktiske «på farten»-varianter av kjente og kjære produkter. Derfor lanserte TINE Smøremyk Brunost i praktisk tube, slik at brunosten kan bli med på tur, jobb eller skole.

 

Fjordland

Fjordland

En rekke en sunnere retter ble lansert, noe som virkelig­ har falt i smak hos forbrukerne. Mange av Fjord­land-rettene har fått mer og bedre grønnsaker, og alle hverdagsrettene tilfredsstiller nøkkelhulls­kravet til salt.

Fjordland Ovnsklar! er resultatet av nesten ti år med utvikling og internasjonalt samarbeid. Den nye skålen gir mat av enda høyere kvalitet og mulighet for gratinering i ovn. Samtidig er behovet for fristende, sunne og gode lunsjalternativer, som kan spises på farten, økende. Fjordland Lunsj! er et nytt konsept med varme og kalde småretter.

 

Fjordland grøt er stadig like populær, godt hjulpet av grøttrenden. Grøten oppfattes som sunn og god og like bra som hjemmelaget. Fjordlands nye havregrøt er blitt populær til frokost og lunsj.

Bremykt har hatt en formidabel vekst i 2014, takket være fokuset på det ekte og naturlige. Med Bremykt Steke og Bake i folie, tar Bremykt steget inn i matlagingssegmentet.

 

OsteCompagniet

Dig Aar OC

Selbu Blå-serien fikk ny design for å tydeliggjøre skillet mellom den originale og nye Selbu Blå Kraftig.

Fryd-serien skal gjøre det enkelt for forbruker å finne, velge og inspirere med oster til kos. Fryd Blå Auveregne er den tredje osten som lanseres i denne serien og er utviklet som et kumelkbasert alternativ til Roquefort.

Diplom-Is

Sesongen 2014 er blitt tidenes iskremsesong, dette som følge av god sommer, gode kampanjer og nye innovasjoner. Flere nyheter ble lansert i sesongen, og alle produkter er lagt inn under Diplom-Is sine kjernemerker.

 

Dig Aar Diplom -Is

Matlagingsprodukter

Dig Aar Matlaging

Forbrukerne etterspør matlagingsprodukter med mindre fett og mer protein. Spesielt er TINE Kesam®-serien svært populær. Vi lanserte tre nye varianter: Kesam Lime, Kesam Dipp krydret med løk og paprika, og Kesam Laktosefri.

En ny matlagingsyoghurt ble lansert, TINE Mat­yoghurt Gresk Type. Den har en fyldig konsistens og frisk smak, lite fett og er rik på protein.